Pages

Sunday, 2 January 2011

New Year's Resolutions


I always make a lists in a small notebook I keep in my handbag. A lists of places and restaurants I'm going to visit, a books I'm going to read, a movies I'm going to see and gifts I'm going to give. A New Year's Resolutions list is something I keep for the next few years to come back to it and check what I really did and what I forgot about. Some points are coming back, some are quickly marked as done. That's my short list for this year: 

1. I'll learn how to make a proper cupcakes and baking. This book will help me with that. Also how to cook and not poison myself and the others.
2. I'll invest in more expensive, but longer lasting clothes. Instead of buying something new from a high street shop, I'll choose a beautiful vintage piece. Like this amazing velvet dress from Q's Daydream (it's already in my hands and tomorrow will be shortened to suit me better).
3. I'll always have a fresh flowers in my bedroom. 
4. I'll sort out all my clothes and give away the ones I didn't use for the past 6 months.
5. I'll never, ever, again buy anything without trying it on first (except online shopping of course). 
6. I'll travel more - first to the place I was going to go last summer - Paris. 
7. This time I'll really learn to drive and buy a car. I will also continue my studies.


 (my sister sent me a box full of spicy homemade gingerbread cookies for xmas! thanks sis!)



Zawsze robię listy w notesie noszonym w torebce. Listy miejsc i restauracji, które odwiedzę; książek, które przeczytam; filmów, które obejrzę i prezentów, które podaruję. Noworoczne Postanowienia to coś, co trzymam przez kilka lat, aby wrócić do nich i sprawdzić, co naprawdę mi się udało, a o czym zapomniałam. Niektóre punkty się powtarzają, niektóre są szybko oznaczane jako zaliczone. Oto moja tegoroczna lista:
1. Nauczę się robić babeczki i piec. Ta książka mi w tym pomoże. Nauczę się też gotować i nie zatruć siebie i innych. 2. Zainwestuję w droższe, ale trwalsze ubrania. Zamiast kupować ubrania z sieciówek wybiorę piękne ubrania vintage. Jak ta sukienka z Q's Daydream (jest już ze mną). 3. Zawsze będę miała świeże kwiaty w sypialni. 4. Pozbędę się ubrań, których nie miałam na sobie przez ostatnich 6 miesiecy. 5. Nigdy więcej nie kupię niczego bez przymierzenia. 6. Będę więcej podróżować.

9 comments:

  1. Piękne postanowienia życzę ich spełnienia :) ja juz nie robię noworocznych postanowień nigdy nic z tego nie wychodzi

    ReplyDelete
  2. great resolutions :)
    best wishes for the new year. i love your blog x

    ReplyDelete
  3. Witaj,

    jestem zalozycielka stronki o modzie, chce stworzyc serie artykulow o polskich blogach modowych, ktory bedzie polegal na mini wywiadzie, pare zdjec i oczywiscie link do blogu. Czy byla bys zainteresowana? Jezeli tak prosze o kontakt :) ilonakorol@hotmail.com


    Pozdrawiam.

    ReplyDelete
  4. Te pierniki są przepięknie ustrojone!!!!
    Poproszę o przepis na lukier!!!!

    ReplyDelete
  5. Jeśli uda uzyskać ten przepis to poprosiłabym o odp. na mojego bloga, bo tutaj zaglądam kilka razy dziennie i nadal nie ma :(

    ReplyDelete
  6. Pola - niestety nie mam przepisu na lukier, bo to nie ja go robiłam

    ReplyDelete
  7. uwielbiam robić babeczki i takie właśnie ciasteczka jak na drugim zdjęciu :) aż smak sobie narobiłam ;)

    ReplyDelete
  8. Powodzenia w realizacji postanowień! fajny blog! http://wardrobeblossom.blogspot.com/

    ReplyDelete