Pages

Thursday, 11 April 2013

Coconut milk and white choc cupcakes with caramel


As everyone knows, before exams you'll find every reason not to study. You need to clean up the house, your wardrobe, go to the cinema/to the gym/meet an old friend. Yesterday was the day so instead of studying I've made a cupcakes I had in my mind for a very long time. There's no receipt. I just threw to the bowl whatever I had and mixed.

flour (around 2 glasses)
2 eggs
butter (melted, around 1/4 stick)
coconut milk (instead of milk, around 1/2 can)
white chocolate
butter
cream

Jak każdy dobrze wie, przed egzaminami znajdzie się tysiąc powodów, przez które nie można siąść do książek. Nagle trzeba posprzątać cały dom (który ma się dobrze zarastająć syfem przez kilka ostatnich miesięcy), zrobić porządki w szafie albo pójsć do kina/na siłownię/zobaczyć dawno niewidzianą przyjaciółkę. Wczoraj nadszedł dzień, gdy po prostu musiałam zrobić babeczki, które chodziły mi po głowie od miesięcy. Przepis tak naprawdę nie istnieje, wrzuciłam do miski to co miałam. I zmieszałam.

mąka (ok 2 szklanki)
2 jajka
masło (ok 1/4 kostki)
mleko kokosowe (zamiast mleka, ok 1/2 puszki)
biała czekolada
cukier
śmietana

Throw everything except condensed milk, cream and white chocolate to the bowl and mix with a spoon. Leave some coconut milk

Wrzuć wszystko oprócz mleka skondensowanego, śmietany i białej czekolady do miski i pomieszaj. Zostaw trochę mleka kokosowego


Pour the dough into baking tin. And to the oven (around 150-200 °C)

Przelać do foremek i do pieca (ok 150-200°C)


While the cupcakes are baking, you can make caramel. All you have to do is to heat the condensed milk. To not burn it add some butter (I do it very often, this time also) and white chocolate at the end

Gdy babeczki się pieką, można zrobić karmel. Wszystko, co trzeba zrobić to podgrzać na małym ogniu mleko skondensowane. Aby się nie przypaliło (a mi zdarza się to często, tym razem również), dodać masło (na oko) a na końcu czekoladę


When they're ready put them aside and let cool.

Gotowe wyjmujemy i czekamy, aż wystygną.


In the meantime you can make whipped cream.

W misce robimy bitą śmietanę.


Dodajemy mleko kokosowe i jeszcze przez chwile miksujemy


 And then:

A potem:



9 comments:

  1. ależ mnie przez Ciebie nabrała ochota na babeczki...

    ReplyDelete
  2. Mniam! <3 Mi nie wolno takich dobroci :(

    ReplyDelete
  3. super blog! obserwacja za obserwacje? :)

    ReplyDelete
  4. <3 pychota! OBSERWUJEmy?

    zapraszam do siebie oraz do polubienia mojej strony https://www.facebook.com/NoFashionNoLifeblog :) odwdziecze sie!

    ReplyDelete
  5. yummy!!!! they look SO good!!!! xx ps- let me know if you would like to follow each other! xx haemeandrobecca.blogspot.com

    ReplyDelete
  6. ale to apetycznie wygląda, ja do tego dodam dobre wina i będzie smaczne!

    ReplyDelete
  7. Looks delicious! I love the photography, too. : )

    ReplyDelete